18 de juliol 2010

Bereshit

Avui començo a escriure un blog (aquest, concretament), i en gran part ho faig perquè forma part dels deures que ens han posat en el curs d'estiu sobre comunicació 2.0 al qual he assistit aquesta setmana. I és que, ho volguem o no, els temps canvien i les maneres de comunicar-nos també, així que millor que em posi les piles en aquests temes si no vull quedar antiquada...

Total, que aquí em teniu escrivint la primera entrada a la qual he posat per títol "Bereshit", que és la primera paraula de la Bíblia (així dóna una mica la idea d'estar començant alguna cosa). Jo això, de fet, no ho vaig saber fins dimecres passat, quan una amiga em va convidar al Grec a veure "Bereshit. La història més bella del cosmos". Es tracta d'una obra molt maca, on en Jorge Wagensberg va parlant de diverses qüestions científiques mentre en Pep Bou l'acompanya fent bombolles de moltes formes diferents (un ou ferrat, el nostre sistema solar o una cèl·lula, entre d'altres). Sembla mentida la quantitat d'estructures que es poden obtenir a partir d'unes bombolles, o com et poden ajudar a visualitzar el concepte de tensió superficial!

En fi, això que us deia, que avui estreno blog. Espero poder mantenir-lo actualitzat de manera més o menys freqüent, i el que és més important, aportar continguts interessants!